Credit Controller (1 year contract)

Imerys
Πλήρης απασχόληση
Αθήνα
The Company

Imerys is the world’s leading supplier of mineral-based specialty solutions for the industry with €3.8 billion in revenue and 13,700 employees in 54 countries in 2023. The Group offers high value-added and functional solutions to a wide range of industries and fast-growing markets such as solutions for the energy transition and sustainable construction, as well as natural solutions for consumer goods. Imerys draws on its understanding of applications, technological knowledge, and expertise in material science to deliver solutions which contribute essential properties to customers’ products and their performance. As part of its commitment to responsible development, Imerys promotes environmentally friendly products and processes in addition to supporting its customers in their decarbonization efforts.

The Position

Credit Controller (1 year contract)

Job Summary

Job Purpose

The Credit Controller ensures proper risk management of customers. Therefore, the Credit Controller is required to accelerate collections from customers and limit defaults. As the main point of contact for specific markets, the Credit Controller provides insights, presents reports and maintains a good relationship with internal (Customer services, Sales VPs, BA controllers…) and external customers (Clients).

Responsibilities

  • Provide reports and insights to internal customers regarding the activity and results of credit management department
  • Analyze the financial health of our customers and validate the creation of accounts as well as changes in payment terms
  • Manage credit insurance and credit approval requests
  • Establish credit limits on customer accounts and ensure fast resolution of credit blocks
  • Negotiating payment plans & respond on clients complex inquires
  • Animate SSC AR team on the follow-up strategy and ensure that cash application is done correctly and on time
  • Ensure the proper collection of our customers and take care of the follow-up of difficult cases
  • Support salespeople on cash culture and regular communication of payment situations to salespeople and management
  • Report KPIS on a regular basis and work on action plan to improve debt reporting
  • Working with Finance team on bad debt provision process following company's bad debt provision policy
  • Participate in focal groups, supporting and ensuring harmonization ideas and automation processes
  • Be responsible for management and follow-up of customers involved

Experience & Qualifications

  • Finance/Accounting/Business Degree
  • Master should be considered as a plus
  • 5-10 years of relevant experience in field (AR, Cash collection, Credit Management)
  • Experience with SAP
  • Fluent in English
  • French and German would be a plus
  • Excellent presentation, analytical skills
  • Shared Services Background / Multinational Company is advantageous
  • Self-Motivation & Resilience
  • Ability to meet strict deadlines
  • Willingness to join/lead new projects

Position Type

Full time

and

Fixed Term (Fixed Term)

Only technical issues will be monitored through the below inbox:

recruiting.support@ imerys.com

PLEASE DO NOT SUBMIT RESUMES OR APPLICATIONS TO THIS EMAIL, AS THEY WILL NOT BE REVIEWED.

To ensure fairness and legal compliance in our recruitment processes, only applications received through the online application process will be considered.

IMERYS is an Affirmative Action and Equal Opportunity Employer and it is our policy to not discriminate against any employee or applicant for employment because of race, color, religion, sex, national origin, age, marital status, sexual orientation, gender identity, genetic information, disability, veteran status, or any other status protected by federal, state or local laws.

Πώς να εφαρμόσει

Για να υποβάλετε αίτηση για αυτήν την εργασία θα πρέπει να εξουσιοδοτήσετε στον ιστότοπό μας. Εάν δεν έχετε ακόμα λογαριασμό, εγγραφείτε.

Δημοσιεύστε ένα βιογραφικό

Παρόμοιες εργασίες

Εξωτερικός Πωλητής / Πωλήτρια

ΜΙΝΕΡΒΑ, Αθήνα
πριν 57 λεπτά
Η Βιομηχανία Ένδυσης MINERVA ζητά Εξωτερικό Πωλητή ή Πωλήτρια πλήρους απασχόλησης με έδρα το Μαρούσι και περιοχή απασχόλησης την Αττική και τη Νότιο Ελλάδα . Απαραίτητα Προσόντα: Γνώσεις Microsoft Office Καλή γνώση Αγγλικών Δίπλωμα οδήγησης Επιθυμητή η εργασιακή εμπειρία σε αντίστοιχη θέση Παροχές: Σταθερός μισθός Bonus Εταιρικό αυτοκίνητο, κινητό τηλέφωνο, laptop Μόνιμη απασχόληση Εξαιρετική συνεργασία με την εταιρεία

Πωλήτρια καταστήματος Minerva

ΜΙΝΕΡΒΑ, Αθήνα
πριν 3 ώρες
Η βιομηχανία ένδυσης Minerva ζητά Πωλήτρια πλήρους απασχόλησης για το corner κατάστημα λιανικής πώλησης εντός του πολυκαταστήματος Hondos, στην πλατεία Ομονοίας. Μόνιμη απασχόληση, πενθήμερη εργασία, συνεχόμενα ωράρια. Απαραίτητα Προσόντα: Καλή γνώση αγγλικών Προϋπηρεσία επιθυμητή αλλά όχι απαραίτητη Ευγένεια και προθυμία στην εξυπηρέτηση πελατών Παροχές: Μισθός - ασφάλιση 50% έκπτωση στα προϊόντα μας Εξαιρετικό περιβάλλον εργασίας και συνεργατών

Γραμματέας - Βοηθός Project Management

AETHON ENGINEERING, Αθήνα
πριν 5 ώρες
Τοποθεσία: Αθήνα, Ελλάδα (Δια ζώσης) Διάρκεια και τύπος σύμβασης: Πλήρους απασχόλησης, Αορίστου χρόνου Επίπεδο εμπειρίας: Βασικό Ημερομηνία έναρξης: Αμέσως Εν συντομία Η AETHON είναι μια SME που εργάζεταιπάνω σε καινοτόμα τεχνολογικά προϊόντα για έξυπνες πόλεις, μεταφορές,κινητικότητα, logistics και ενέργεια. Αναζητούμε έναν ευέλικτο γραμματέα - βοηθό διαχείρισης έργων με εμπειρία στην παροχή διοικητικής υποστήριξης και στηδιασφάλιση αποτελεσματικών λειτουργιών γραφείου για να...