HR Specialist (semi-remote/full year job) - Oia Santorini

Metaxa Hospitality Group
Πλήρης απασχόληση
Αθήνα

Santo Collection Resorts & Villas, a collection of sustainable and luxury hotels in Oia of Santorini and member of the award-winning Metaxa Hospitality Group invites you to join its team. Santo Collection Resorts & Villas is looking for:



HR Specialist (semi-remote/full year job)


Lead HR functions & administrations critical to maintaining a supportive, high-performing, and guest-centered environment. In this role, you’ll ensure our people-focused culture by overseeing employee development and engagement, all while ensuring smooth HR operations in line with Greek labor laws and MHG Talent Strategy. With the collaboration of a fully supportive Central Services HR Department of MHG, you will lead all established policies & procedures.


Key Responsibilities:



  • Collaborate with Department Heads to ensure the availability of the required staff to achieve high standards of products and services, ensuring customer satisfaction.

  • Monitor employee performance and development through Department Heads, providing guidance and feedback.

  • Manage the communication of policies and procedures and monitor their implementation.

  • Manage the employee grievance and disciplinary procedures (warnings, etc.).

  • Responsible for all HR administrative management for the hotel.

  • Ensure compliance with the hotel’s internal rules and regulations.

  • Manage work permits in collaboration with the MHG Talent Acquisition Department.

  • Coordinate employee performance appraisal processes and provide relevant feedback.

  • Ensure cleanliness and maintenance of employee areas (staff restaurant, accommodations, lockers, etc.).


TRAINING DUTIES



  • Coordinate and monitor the hotel’s Annual Training Plan.

  • Work with Department Heads to identify training needs.

  • Lead the monitoring of department standards according to the "Departmental Operations Manuals".

  • Provide training in the following areas:

    1. Orientation Training

    2. Hygiene and Safety

    3. Fire Safety

    4. Executive and Specialized Staff Training Programs




Qualifications / personal characteristics:



  • Minimum of 2 years of experience in an HR role.

  • Excellent knowledge of Microsoft Word, Excel, PowerPoint, and the ability to create/manage spreadsheet files.

  • Fluent in Greek and English (both written and spoken).

  • Strong organizational skills and analytical thinking.


EDUCATION



  • Certification in HR / Talent Management from an international educational institute (preferably).


Benefits:



  • Remote work during winter (when hotel is closed)

  • Competitive salary remuneration

  • Benefits & Bonuses

  • Career development in a fast-paced, growing work environment

  • Training opportunities (especially during Winter)

  • Daily meals during the hotel operates

  • Full year job (during hotel operations working on site and rest of the year working remotely)

  • Friendly work environment

  • Work with an HR Assistant

  • Work with full support of MHG HR Central Services department (Talent Acquisition Dpt, Development Dpt, Payroll Dpt, Strategy Dpt, HR Director)


Πώς να εφαρμόσει

Για να υποβάλετε αίτηση για αυτήν την εργασία θα πρέπει να εξουσιοδοτήσετε στον ιστότοπό μας. Εάν δεν έχετε ακόμα λογαριασμό, εγγραφείτε.

Δημοσιεύστε ένα βιογραφικό

Παρόμοιες εργασίες

Τεχνικός Βάρδιας Συστημάτων Διοδίων - Αφίδνες

GEK TERNA GROUP, Αθήνα
πριν 2 ώρες
Σύντομο Προφίλ Ρόλου: Η θέση αποτελεί μέλος της Διεύθυνσης Συντήρησης και Διαχείρισης Κυκλοφορίας και ασχολείται με την τεχνική υποστήριξη σε μία πληθώρα από ηλεκτρονικά, ηλεκτρολογικά και μηχανολογικά στοιχεία των συστημάτων Διοδίων. Η θέση έχει έδρα τις εγκαταστάσεις του Σταθμού Διοδίων Αφιδνών (Δήμος Ωρωπού, πλησίον Αγίου Στεφάνου Αττικής).      Κύριες Αρμοδιότητες Ρόλου:            Πραγματοποιεί προληπτική συντήρηση και επισκευή του εξοπλισμού των συστημάτων διοδίων...

Υπάλληλος κρεοπωλείου - My market Λούτσας

METRO AEBE, Αθήνα
πριν 2 ώρες
Αναζητούμε ανθρώπους με πάθος και ενθουσιασμό για το χώρο των πωλήσεων! Είμαστε ένας από τους μεγαλύτερους εργοδότες στην Ελλάδα, με πάνω από 11.000 εργαζόμενους και μπορείτε να διεκδικήσετε και εσείς μία θέση στη μεγάλη οικογένεια της METRO! Για τo κατάστημα στη Λούτσα αναζητούμε: Υπάλληλο Κρεοπωλείου Οι αρμοδιότητές σας Αναλαμβάνετε την εξυπηρέτηση των πελατών και την προώθηση των πωλήσεων Συμμετέχετε στην...

Web Insights Analyst

ΑΒ Βασιλόπουλος, Αθήνα
πριν 3 ώρες
Job's Purpose As a Web Insights Analyst, you will be at the forefront of interpreting and translating data into meaningful strategies that elevate our digital presence. By analyzing online trends and customer interactions, you will uncover insights that guide decision-making across business. This role offers the opportunity to collaborate with diverse teams and influence the future of our digital customer...