Inside Sales Support

Doehler GmbH
Πλήρης απασχόληση
Αθήνα

Doehler is a global producer, marketer and provider of technology-driven natural ingredients, ingredient systems and integrated solutions for the food and beverage industry. Doehler’s integrated approach and the broad product portfolio are the optimal basis for innovative and safe food & beverage applications. The product portfolio of natural ingredients ranges from natural flavors, natural colors, health ingredients, pulses & cereal ingredients, dairy & plant-based ingredients, fermented ingredients, dry fruit & vegetable ingredients, fruit & vegetable ingredients to ingredient systems.


As a point of contact for existing and new customers, Inside Sales Support provides them with excellent customer service, understanding customer needs to build trust and loyalty, leading to repeat business and long-term relationships.


The Inside Sales Support collaborates with the Account Managers to assist in managing complete sales activity from Lead to Cash .


Your responsibilities:



  • Processing samples on time, taking into account the throughput and delivery times, optimum number of samples and costs, in collaboration with the colleagues responsible in Sales.

  • Preparing quotations, contracts and price agreements quickly in collaboration with Pricing and on the basis of agreed minimum order quantities, bulk prices, extra packaging charges, payment and delivery conditions.

  • Documenting efficient and effective processes in the company's internal IT systems.

  • Continuously updating customer master data.

  • Ensuring an optimum exchange of information within the division and with the interfaces.

  • Optimal and consequent usage of the digital systems and initiation of optimizations for a penetrating digitization of the business processes

  • Following up on customer complaints in collaboration with Notification Management and in consultation with the colleagues responsible in Sales and Quality; conducting appropriate communication with the respective customers and implementing suitable measures (e.g. credit notes) in consultation with the line manager and Sales.

  • Stimulating continuous standardization and optimization of processes and organizational structures and implementing corresponding measures in consultation with the line manager.

  • Supporting Sales and customers during entire Lead-to-Order process, including Opportunity management Requests for Information (RFI).

  • Fulfilling administrative tasks to support Account Managers, including Forecast entry and update.

  • Proactively managing overdues to support cashflow , overdue payments, dispute cases.


Required Qualifications



  • Bachelor's degree in any discipline, business or technical background

  • Experience in sales operation

  • Excellent communication skills with the ability to communicate to all levels

  • Demonstrated problem solving and analytical capability

  • Operate in a fast-moving and sometimes ambiguous environment with full control and responsibility of achieving business objectives


Preferred Qualifications



  • Food & beverage market or chemical industry experience is preferred

  • CRM experience is preferred. ( SAP Cloud preferable)

  • SAP Knowledge

Πώς να εφαρμόσει

Για να υποβάλετε αίτηση για αυτήν την εργασία θα πρέπει να εξουσιοδοτήσετε στον ιστότοπό μας. Εάν δεν έχετε ακόμα λογαριασμό, εγγραφείτε.

Δημοσιεύστε ένα βιογραφικό

Παρόμοιες εργασίες

Υπάλληλοι Καταστήματος (6ωρη μερική απασχόληση, ορισμένου χρόνου) στη Θάσο

Lidl Ελλάς , Αθήνα
πριν 7 ώρες
Ποιοι είμαστε Πάνω από 6.700 άνθρωποι, 5 logistics centers και περισσότερα από 230 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα. Και παρόλ' αυτά, η αγαπημένη μας λέξη είναι το «μαζί». Μαζί πετυχαίνουμε τους στόχους μας. Μαζί μας εξελίσσεσαι. Μαθαίνουμε ασταμάτητα, ξεπερνάμε τον εαυτό μας, χτίζουμε το μέλλον μας. Γινόμαστε όλα όσα είμαστε, χάρη σε σένα! Θέλεις να γίνεις μέλος της ομάδας; Ψάχνουμε...

Υπάλληλος Αποθήκης (Picker, 4ωρη μερική απασχόληση) στα Καλύβια Αττικής

Lidl Ελλάς , Αθήνα
πριν 7 ώρες
Ποιοι είμαστε Πάνω από 6.700 άνθρωποι, 5 logistics centers και περισσότερα από 230 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα. Και παρόλ' αυτά, η αγαπημένη μας λέξη είναι το «μαζί». Μαζί πετυχαίνουμε τους στόχους μας. Μαζί μας εξελίσσεσαι. Μαθαίνουμε ασταμάτητα, ξεπερνάμε τον εαυτό μας, χτίζουμε το μέλλον μας. Γινόμαστε όλα όσα είμαστε, χάρη σε σένα! Θέλεις να γίνεις μέλος της ομάδας; Ψάχνουμε...

Υπεύθυνος/η υποστήριξης μηχανογραφικών συστημάτων

Γευσήνους , Αθήνα
πριν 8 ώρες
Η Γευσήνους είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες συστηματικής εστίασης που δραστηριοποιείται σε κλειστές αγορές στην Ελλάδα και καλύπτει επισιτιστικές ανάγκες σε τομείς όπως Επιχειρήσεις και Βιομηχανικές Μονάδες, Δημόσια και Ιδιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Πανεπιστήμια, Ιδιωτικά Σχολεία - Κολλέγια), Νοσηλευτικά Ιδρύματα κ.λ.π., αναζητά για τα κεντρικά γραφεία της στο Κρυονέρι : Υπεύθυνος/η υποστήριξης Μηχανογραφικών Συστημάτων (ERP Coordinator) Αρμοδιότητες: •    Διαχείριση καθημερινών...