Energy Market Trader & Scheduler

PPC S.A.
Πλήρης απασχόληση
Αθήνα

Energy Market Trader & Scheduler (Attica)

The world of energy is constantly growing and evolving! At PPC (Public Power Corporation), we are looking for people with enthusiasm, knowledge, and positive energy, who want to take their careers one step further. With a team spirit, trust, and empathy, we strive to create a work environment with equal opportunities and respect for everyone, without discrimination.

If you are interested in your personal and professional development in an environment with a pleasant atmosphere and favorable benefits, we invite you to submit your application today. Your future is here!


Find your place in the world of energy. Apply now!


Responsibilities:

  • Contributes to the participation of PPC S.A. and its subsidiaries in the Greek short-term energy wholesale electricity markets of the Interconnected System (or other countries in which the company operates, if required), as well as in the corresponding markets of the Non-Interconnected Islands, where they exist, in accordance with the timings and all kinds of relevant provisions and regulations of the Markets based on the predefined strategy
  • Prepares procedures that ensure the proper operation of the daily shift of short-term markets and prepares reports evaluating the efficiency of these processes
  • Communicates with relevant business levels of the company to collect required data for the preparation of offers in the relevant short-term markets
  • Supports the implementation of Directorate projects, actively participates in the testing of new systems and contributes to the consultation process on regulatory issues of energy markets
  • Plans the operation of energy portfolios on a short-term rolling basis horizon (D-2, D-1) based on market simulations


Requirements:

  • Bachelor’s degree in Electrical or Mechanical Engineering
  • Master’s degree related to Energy Markets will be considered an additional qualification
  • At least three (3) years of relevant experience in managing distributed portfolios
  • Experience in an energy management and/or energy trading company will be considered an additional qualification
  • Certification of electricity energy trader in short-term markets
  • Certification of energy futures energy trader will be considered an additional qualification
  • Knowledge and use of Power BI and/or Power Automate and/or Python will be considered an additional qualification
  • Good knowledge of the English language
  • Knowledge of Microsoft Office programs (Excel, Word, PowerPoint) & Internet
  • Availability to work in flexible working hours
  • Availability in case of emergency (upon phone contact)


Competencies:

  • Accountability and result orientation
  • Teamwork and cross-departmental collaboration
  • Problem-solving and decision-making
  • Effective communication
  • Customer orientation
  • Personal development
  • Understanding of business environment
  • Change management and adaptability
  • Talent development
  • Negotiation and influence
  • Organizational development
  • Enabling change and innovation
  • Passion and self-motivation


Benefits:

  • Inclusive working environment
  • Continuous training and participation in development activities
  • Group health and life insurance program
  • Reduced electricity consumption invoice

Πώς να εφαρμόσει

Για να υποβάλετε αίτηση για αυτήν την εργασία θα πρέπει να εξουσιοδοτήσετε στον ιστότοπό μας. Εάν δεν έχετε ακόμα λογαριασμό, εγγραφείτε.

Δημοσιεύστε ένα βιογραφικό

Παρόμοιες εργασίες

Βοηθός Λογιστή

AEROSPACE MANAGEMENT AND SUPPORT / AMS, Αθήνα
πριν 11 ώρες
Ψάχνετε για μια θέση εργασίας που θα απογειώσει την καριέρα σας στον κλάδο της αεροπορίας; Η AMS AERO είναι ένας δυναμικός και ταχέως αναπτυσσόμενος οργανισμός για τους υποψηφίους που επιθυμούν να μάθουν και να εξελιχθούν στον τομέα τους. Γίνετε μέλος της ομάδας μας σήμερα και ανεβάστε την καριέρα σας στην αεροπορική βιομηχανία στο επόμενο επίπεδο! Η AMS AERO αναζητά επί...

Γραμματεία - Υπάλληλος Γραφείου

PAPASPIROU, Αθήνα
πριν 11 ώρες
Ζητείται υπάλληλος γραφείου - γραμματέας για τα κεντρικά της εταιρείας μας στο Μενίδι για 6ημέρη πρωινή εργασία. Απαραίτητα Προσόντα: Απόφοιτος δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Πολύ καλή γνώση Η/Υ, MS Office (word, excel) Καλό επίπεδο επικοινωνία σε Ελληνικά & Αγγλικά (γραπτός & προφορικός λόγος) Ανεπτυγμένη επικοινωνιακή και οργανωτική δεξιότητα Ευγένεια, προθυμία και υψηλό επίπεδο υπευθυνότητας Παροχές: Σταθερές μηνιαίες αποδοχές Δυνατότητα εκπαίδευσης και εξέλιξης

Sous Chef

AQUILA HOTELS & RESORTS, Αθήνα
πριν 13 ώρες
Η Aquila Hotels & Resorts, είναι ένας από τους πλέον καινοτόμους ξενοδοχειακούς ομίλους της Κρήτης – διαθέτοντας τέσσερις από τις πιο διάσημες μονάδες 5* του νησιού. Η φιλοξενία είναι για εμάς τρόπος ζωής και η πολυτέλεια, το πάθος μας.  Η έμπειρη ομάδα καταρτισμένου ανθρώπινου δυναμικού με πολυετή εμπειρία στον κλάδο, είναι το στοιχείο που μας φέρνει στην κορυφή.  Στόχος μας...