Hotel Revenue Accountant/ Income Auditor / One&Only Kéa Island

One&Only Kéa Island
Πλήρης απασχόληση
Αθήνα

At One&Only, we exist to create joy for our guests through anticipation, creativity, precision, empathy and warmth. We tailor every aspect of our guests’ stay to bring their dreams and desires to life. With an atmosphere that’s chic but wonderfully unstuffy, and a team who are meticulous but warm, we seek to exceed our guests’ expectations at every possible turn.


Shimmering in the depths of the azure Aegean Sea, a story-filled island of myths and marvels, One&Only Kéa Island emerges to honour untold beauty with authentic flavours of Greece. The warm Mediterranean hospitality is one of our most unique and valued assets. With abundant knowledge and generosity, we anticipate our guest’s every need and surpass expectations. Whether we are designing the perfect family day out or arranging a romantic private dinner, we approach everything with imagination to spark a sense of playfulness, discovery and adventure. This is not simply our job, it’s our passion.


Job Summary


A Revenue Accountant manages a company's revenue transactions, ensuring accuracy and compliance with regulations. They support financial forecasting and reporting, contributing to strategic decisions by providing insights into the company's performance. Their role ensures proper revenue recognition and maintains the integrity of financial statements.


Key Duties and Responsibilities



  • Management of financial accounting policies and procedures related to revenue recognition and internal controls.

  • Reconciling Revenue Accounts to ensure integrity of the financial statements both in terms of Income and Tax on Revenue.

  • Perform technical accounting review to ensure proper revenue recognition under USALI.

  • Performing detailed revenue analysis and reporting findings.

  • Ensure compliance with accounting principles and regulations and timely recording or revenue transactions.

  • Conducting regular Income Audits to ensure all source of Revenue of all Resort’s outlets comply with Internal Policy.

  • Assist operations to improve performance while complying with internal financial procedures.

  • Handle electronic books (myDATA).

  • Assist in the preparation of tax returns (CIT, VAT, other).

  • Assist in the preparation of Financial Statements.

  • Actively participating in the month-end and year-end closing processes, including the preparation of journal entries and supporting documentation.

  • Engage in tax reporting processes (Greek GAAP, IFRS).

  • Liaise with all business functions for various accounting & tax issues.

  • Collaborating with sales and legal teams to review contracts for revenue implications.

  • Seeking opportunities to develop your own expertise by taking on greater responsibility and/or more technically demanding tasks

  • Ensure timely and accurate preparation of all tax obligations, manage payment of liabilities, and perform month-end processes with control over accounting records.


Skills, Experience & Educational Requirements



  • Bachelor’s degree in economics, or Accounting & Finance

  • Master’s degree in taxation or other Professional Qualification will be considered an asset.

  • Strong understanding of revenue recognition and accounting principles.

  • Ability to analyze large amounts of financial data.

  • Experience in Hospitality industry is mandatory

  • Experience in MyData

  • Knowledge in OPERA, Micros Simphony.

  • Strong verbal and writing skills both in English & in Greek

  • A confident and positive attitude, focused on teamwork and communication with colleagues at all levels.

Πώς να εφαρμόσει

Για να υποβάλετε αίτηση για αυτήν την εργασία θα πρέπει να εξουσιοδοτήσετε στον ιστότοπό μας. Εάν δεν έχετε ακόμα λογαριασμό, εγγραφείτε.

Δημοσιεύστε ένα βιογραφικό

Παρόμοιες εργασίες

Γραμματεία Διοίκησης

ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ ΚΡΥΣΤΑΛΛΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, Αθήνα
πριν 9 ώρες
Από μεγάλη εταιρεία εμπορίας και αντικατάστασης κρυστάλλων οχημάτων με έδρα την περιοχή του Βοτανικού Αττικής , ζητείται γραμματεία Διοίκησης για πλήρη απασχόληση. Απαραίτητα Προσόντα: Προϋπηρεσία σε αντίστοιχη θέση Απαραίτητα άριστη χρήση της ελληνικής γλώσσας σε γραπτό και προφορικό λόγο Απαραίτητη η άριστη χρήση Η/Υ Απαιτείται άριστη επικοινωνία και άμεση ανταπόκριση στη λύση ζητημάτων Διοίκησης Ικανότητα εργασίας σε απαιτητικές συνθήκες εργασίας...

Χειριστές Μηχανημάτων Παραγωγής

ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ, Αθήνα
πριν 10 ώρες
Ζητούνται χειριστές-τριες μηχανών παραγωγής, και συντηρητής από βιομηχανία πλαστικών με έδρα στον Ασπρόπυργο . Εργασία πενθήμερη σε κυλιόμενες βάρδιες. Απαραίτητα Προσόντα: Διάθεση για εργασία. Συνέπεια και επαγγελματισμός. Προϋπηρεσία επιθυμητή αλλά όχι απαραίτητη. Παροχές: Άψογο περιβάλλον εργασίας. Αμοιβή αναλόγως προσόντων. Προοπτικές εξέλιξης.

Pickers - Υπάλληλος Ταξινόμησης

PERFECT PET, Αθήνα
πριν 10 ώρες
Η  Perfect Pet είναι η μεγαλύτερη εταιρείας χονδρικής πώλησης τροφών και αξεσουάρ κατοικίδιων ζώων στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο της δυναμικής μας ανάπτυξής, αναζητούμε Pickers για πλήρη απασχόληση με πρωινό ωράριο, στην αποθήκη της εταιρείας στον Ασπρόπυργο Αττικής. Αρμοδιότητες: Προετοιμασία, συλλογή και εκτέλεση των παραγγελιών Παραλαβή και αποθήκευση των εμπορευμάτων Συσκευασία των παραγγελιών, τηρώντας τις απαραίτητες διαδικασίες ασφαλείας Ποιοτικός έλεγχος πριν...