Finance Business Intelligence and Data Analytics Senior Manager (f/m/d)

Ikos Resorts
Πλήρης απασχόληση
Θεσσαλονίκη

Who do you want to become?

Are you our Future Leader? Are you ready to realize your potential? Are you searching for a real purpose and not “just another job”?

At the Sani/Ikos Group we take hospitality very seriously. As we expand with new Resort openings on an almost annual basis, our core purpose remains the same; encouraging guests to experience the Magic of togetherness as the World’s Leading Family & Beach ResortTM.

Whether you’re looking for a strong career path in the hospitality industry, to learn new skills that will set you apart from the competition or to develop meaningful relationships and grow personally and professionally, our safe, strong, and sustainable environment might just be the perfect place for you.


Your main responsibility

  • Develop advanced Power BI dashboards for senior leadership, delivering clear and actionable financial and operational insights.
  • Design and implement automated, real-time Power BI reports to support strategic decision-making for business stakeholders.
  • Integrate predictive analytics into dashboards to provide senior leadership with insights into future business performance.
  • Collaborate with business units to gather reporting requirements and create tailored Power BI dashboards for specific departmental needs.
  • Transform complex data into business-friendly insights, empowering department heads and units to make informed decisions.
  • Ensure data accuracy and integrity by validating reports and models, while mentoring Finance Data Analysts to enhance their skills in data preparation and report creation.


Your main qualifications/skills

  • Bachelor's degree in Data Science, Statistics, Business, or a related field, with relevant certifications like CFA or CPA preferred.
  • Over 5 years of financial analysis experience, ideally within the hospitality or luxury sectors.
  • Proficiency in data visualization tools (e.g., Tableau, Power BI), advanced Excel, and financial modeling techniques.
  • Strong analytical and problem-solving skills, with a keen attention to detail and the ability to interpret complex data sets.
  • Excellent communication skills, capable of presenting insights clearly to non-technical stakeholders.
  • Experience with ERP systems and financial software, complemented by fluency in English and advanced MS Office expertise.


What to expect from us

  • Becoming a member of an organization that cares about its people, the environment, and the local communities.
  • Have room to grow and develop via numerous opportunities for learning, professional development, and career advancement.
  • Certainly not “just another job”, but a place where people connect for life, and the work that they do means so much to both guests and colleagues alike.
  • Job safety and security in a continuously expanding and dynamic organization.
  • Competitive remuneration package.


If this looks like the right job for you, send your CV in English and join our growing team!

Πώς να εφαρμόσει

Για να υποβάλετε αίτηση για αυτήν την εργασία θα πρέπει να εξουσιοδοτήσετε στον ιστότοπό μας. Εάν δεν έχετε ακόμα λογαριασμό, εγγραφείτε.

Δημοσιεύστε ένα βιογραφικό

Παρόμοιες εργασίες

Προσωπικό κουζίνας

ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ ESTRAGON, Θεσσαλονίκη
πριν 9 ώρες
Το εστιατόριο ESTRAGON στον Εύοσμο Θεσσαλονίκης αναζητά Προσωπικό κουζίνας . Απαραίτητα Προσόντα: Σχετική προϋπηρεσία Παροχές: Πλήρης απασχόληση Μισθός αναλόγως προσόντων Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε στα τηλέφωνα: 6947539036 (κ. Σταύρος), 2310609014 (estragon)

Γραμματεία Πωλήσεων

ADRASTIA LTD, Θεσσαλονίκη
πριν 9 ώρες
Ζητείται Υπάλληλος Γραφείου από εταιρεία διεθνών μεταφορών για το τμήμα πωλήσεων στη Θεσσαλονίκη (Καλοχώρι) , με ευχέρεια στην επικοινωνία. Απαραίτητα Προσόντα: Γνώση χρήσης Η/Υ Γνώση της Aγγλικής ή της Ιταλικής γλώσσας Παροχές: Βασικός μισθός και ασφάλιση Bonus Αυτοκίνητο Τηλέφωνο

eCommerce & Digital Marketing Specialist

Ηλεκτρονικό κατάστημα προϊόντων ομορφιάς, Θεσσαλονίκη
πριν 20 ώρες
Θέση Εργασίας: eCommerce & Digital Marketing Specialist, για ηλεκτρονικό κατάστημα προϊόντων ομορφιάς. Full time απασχόληση, στις κεντρικές εγκαταστάσεις της εταιρείας, στην Ανατολική Θεσσαλονίκη. Βασικές Αρμοδιότητες: Συντονισμός της εύρυθμης λειτουργίας του eShop, συμπεριλαμβανομένου της διαχείρισης περιεχομένου, της παρουσίασης των προϊόντων και του συντονισμού των προωθητικών ενεργειών. Παρακολούθηση της ορθής λειτουργίας του eshop (backend και frontend), μαζί με το συνεργαζόμενο Agency. Προτάσεις...