Associate Accountant

Ikos Resorts
Πλήρης απασχόληση
Θεσσαλονίκη

Who do you want to become?

Are you our Future Leader? Are you ready to realize your potential? Are you searching for a real purpose and not “just another job”?

At the Sani/Ikos Group we take hospitality very seriously. As we expand with new Resort openings on an almost annual basis, our core purpose remains the same; encouraging guests to experience the Magic of togetherness as the World’s Leading Family & Beach ResortTM.

Whether you’re looking for a strong career path in the hospitality industry, to learn new skills that will set you apart from the competition or to develop meaningful relationships and grow personally and professionally, our safe, strong, and sustainable environment might just be the perfect place for you.


Your main responsibility

  • Executes timely monthly close procedures, ensuring Trial Balance completeness and accuracy, and prepares supporting documentation for external auditors on Transfer Pricing, Assurance, and Tax, in response to ad-hoc requests.
  • Efficiently processes invoices into the ERP system, verifying data completeness and alignment with purchase orders and vendor master files, and conducts thorough reviews of accounting entries.
  • Conducts detailed audits of invoices and critical data within the Accounts Payable system, performing precise accounting reconciliations to maintain accurate financial records.
  • Upholds stringent compliance standards by adhering to company policies, procedures, and financial controls in Capex invoice processing, ensuring alignment with internal controls.
  • Supports internal and external audits by preparing and providing comprehensive documentation and substantiating evidence for Capex-related expenditures and payment activities.
  • Proactively identifies and advocates for process enhancements in Capex invoicing and payment workflows, integrating industry best practices and adapting to regulatory changes for optimized Accounts Payable and Capex management.


Your main qualifications/skills

  • University degree in Accounting or Finance.
  • 2 – 3 years of Proven experience within a similar position.
  • Fluency in English. Spanish Language would be a plus.
  • Knowledge of taxation (VAT issues, Income tax and withholding taxes).
  • Excellent knowledge of MS Office, particularly Excel. Familiarity with accounting software (e.g., SAP, Oracle, or similar ERP systems) and Microsoft Office Suite (Excel, Word, Outlook).
  • Very good knowledge of Entersoft ERP would be a plus.


What to expect from us

  • Becoming a member of an organization that cares about its people, the environment, and the local communities.
  • Have room to grow and develop via numerous opportunities for learning, professional development, and career advancement.
  • Certainly not “just another job”, but a place where people connect for life, and the work that they do means so much to both guests and colleagues alike.
  • Job safety and security in a continuously expanding and dynamic organization.
  • Competitive remuneration package.


If this looks like the right job for you, send your CV in English and join our growing team!

Πώς να εφαρμόσει

Για να υποβάλετε αίτηση για αυτήν την εργασία θα πρέπει να εξουσιοδοτήσετε στον ιστότοπό μας. Εάν δεν έχετε ακόμα λογαριασμό, εγγραφείτε.

Δημοσιεύστε ένα βιογραφικό

Παρόμοιες εργασίες

Υπάλληλος Γραφείου

ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ - ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ, Θεσσαλονίκη
πριν 6 ώρες
Εταιρεία έκδοσης – διαχείρισης κοινοχρήστων με έδρα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης αναζητά υπάλληλο γραφείου για την υποστήριξη της λειτουργίας της. Θέση εργασίας πλήρους απασχόλησης. Απαραίτητα Προσόντα: Άριστη γνώση και χρήση Microsoft Office Πολύ καλή γνώση Ελληνικής – Αγγλικής γλώσσας (προφορικά & γραπτά) Ικανότητα διαχείρισης πολλαπλών εργασιών ταυτόχρονα (multitasking) Πολύ καλές επικοινωνιακές δεξιότητες Οργανωτικότητα, προθυμία και ομαδικό πνεύμα εργασίας Ευελιξία, κριτική...

Πωλητής / Πωλήτρια

SANDRA COSTUMES, Θεσσαλονίκη
πριν 6 ώρες
Ζητούνται Πωλητές / Πωλήτριες από το κατάστημα SANDRA (Ίωνος Δραγούμη 41). Θέση εργασίας πλήρους απασχόλησης. Απαραίτητη προϋπόθεση η φυσική παρουσία και η κατάθεση βιογραφικού στο κατάστημα. Τηλέφωνο επικοινωνίας: 2310 550080 Άμεση πρόσληψη. Απαραίτητα Προσόντα: Παροχές:

Σερβιτόρος / Σερβιτόρα

718 COZY & HYPE, Θεσσαλονίκη
πριν 7 ώρες
Ζητείται Σερβιτόρος / Σερβιτόρα με εμπειρία για να ενταχθεί στην ομάδα μας σεένα φιλικό και δυναμικό περιβάλλον εργασίας. Η θέση αφορά πλήρη ή μερικήαπασχόληση. Τηλέφωνο επικοινωνίας : 2310345718 Απαραίτητα Προσόντα: Προϋπηρεσία σε παρόμοια θέση επιθυμητή Καλή γνώση της ελληνικής γλώσσας (γνώση άλλων γλωσσών θα θεωρηθεί επιπλέον προσόν) Ικανότητα εξυπηρέτησης πελατών με επαγγελματισμό και ευγένεια Ικανότητα εργασίας σε ομαδικό περιβάλλον Ευελιξία...