Assistant Store Manager

ACTIONLINE
Πλήρης απασχόληση
Αθήνα
Actionline, on behalf of one of the largest global fashion brands (Italian company), is seeking an Assistant Store Manager for its store at McArthurGlen.

Support the Store Manager in achieving sales targets and managing a well-organized store to maximize profitability. Act as a role model for the team, ensuring high-level customer service and strong sales performance.

Key Responsibilities:
  • Customer: Manage store promotions, ensuring the team is well-informed about all offers. Focus on visual merchandising and stock management. Set high customer service standards and effectively communicate the company’s heritage and values to customers. Train the team on excellent sales practices.
  • Store Environment: Assist the Store Manager in boosting store productivity, particularly focusing on best-selling products. Organize daily/weekly meetings with staff, set clear goals, and ensure stock levels and service standards are consistently met. Conduct store walkthroughs and provide feedback to maintain high standards.
  • People Management: Review staff performance daily through observation and feedback. Mentor and train new employees and continuously coach the sales team. Support the Store Manager in recruitment and staff retention processes. Help address performance issues and conduct performance evaluations.
  • Operations: Manage store processes and adhere to operational guidelines. Ensure compliance with health and safety regulations and store policies. Step in for the Store Manager when required. Provide solutions after audits or management meetings and ensure consistent application of company guidelines.
Requirements:
  • Experience: 2 years of experience in fashion retail, with at least 18 months in a supervisory or management role.
  • Skills: Strong leadership, sales-driven mindset, organizational abilities, and excellent communication.
  • Desirable: Knowledge of stock management, retail dynamics, basic visual merchandising, and familiarity with retail management software.
  • Bonus Skills: Financial management experience (e.g., reading profit and loss reports), proven ability to lead teams to achieve common goals, and proficiency in Microsoft Office.


Apply now!
For more info you may contact us at 2103637585 or 2103637822.

Απαραίτητα Προσόντα:

Παροχές:

Πώς να εφαρμόσει

Για να υποβάλετε αίτηση για αυτήν την εργασία θα πρέπει να εξουσιοδοτήσετε στον ιστότοπό μας. Εάν δεν έχετε ακόμα λογαριασμό, εγγραφείτε.

Δημοσιεύστε ένα βιογραφικό

Παρόμοιες εργασίες

Νοσηλευτής / Νοσηλεύτρια - Προϊστάμενος / Προϊσταμένη βάρδιας

MAX CARE, Αθήνα
πριν 1 ώρα
Ζητείται Νοσηλευτής / Νοσηλεύτρια - Προϊστάμενος / Προϊσταμένη βάρδιας Π.Ε., Τ.Ε., ή Δ.Ε. , με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος από Μονάδα Φροντίδας Ηλικιωμένων στην Αθήνα για τη θέση της προϊσταμένης /νου βάρδιας Ο ρόλος του Νοσηλευτή - Νοσηλεύτριας είναι η παρακολούθηση της κλινικής εικόνας και η νοσηλευτική φροντίδα των ενοίκων, καθώς και η οργάνωση βάρδιας για τη βέλτιστη λειτουργία της Μονάδας....

Electrical or Mechanical Maintenance Engineer

ICAP People Solutions, Αθήνα
πριν 2 ώρες
ICAP Executive Search & Selection is one of the premium consultancies and part of ICAP People & Employment Solutions, the largest HR Services Provider in Greece and Cyprus. With more than 50 years of experience , we specialize in assessing and recruiting Senior to Middle Level Executives across all sectors. ICAP Executive Search & Selecti on on behalf of its...

Βοηθός Αποθήκης

ΕΤΑΙΡΙΑ ΜΕ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΑ ΕΙΔΗ, Αθήνα
πριν 3 ώρες
Εταιρία με ναυτιλιακά είδη με έδρατο Π. Φάληρο, αναζητά βοηθό αποθήκης για θέση πλήρους απασχόλησης. Αρμοδιότητες Θέσης: Παραλαβή και αποθήκευση εμπορευμάτων Φόρτωση και εκφόρτωση εμπορευμάτων Οργάνωση και καθαριότητα χώρων αποθήκης Διαχείριση αποθεμάτων Προετοιμασία καισυλλογή παραγγελιών Μεταφορά εμπορευμάτων Απαραίτητα Προσόντα: Απολυτήριο Λυκείου Άδεια οδήγησης μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου Γνώση αγγλικών επιθυμητή Βασικές γνώσεις χειρισμού Η/Υ Οργανωτικότητα και συνεργασία Προϋπηρεσία σε αντίστοιχη θέση...