Transfer Pricing Consultant

TMF Group
Πλήρης απασχόληση Γεμάτη μέρα
Αθήνα
Job no: 573073

Work type: Full time

Location: Athens, Greece

Categories: Client Accounting

Office Location: Athens





About TMF Group


TMF Group is a leading provider of critical administrative services, helping clients invest and operate safely around the world. We provide legal, financial and employee administration through TMF Group’s teams in 125 offices across 86 jurisdictions, covering 92% of world GDP and 95% of FDI inflow.





About the role


As the Transfer Pricing Consultant in TMF Group you will be responsible for providing word class transfer pricing services to our clients. In this job you will be accountable for preparing transfer pricing files, analyze financial data and regulatory requirements to ensure accurate pricing and minimize tax risks for the clients.





Key Responsibilities:



  • Assist in projects related to the preparation of Transfer Pricing files

  • Preparation of transfer pricing summary information tables

  • Communication with clients to gather all necessary information and documents related to Transfer Pricing documentation

  • Assist in the analysis of information and data for the purpose of Transfer Pricing documentation regarding intragroup transactions

  • Actively contribute in the preparation of functional, comparability analysis and benchmark studies





Key Requirements:



  • 1 – 3 years of experience in the transfer pricing practice

  • Degree in Finance, Accounting, Business Administration, Economics, or relevant fields

  • Excellent computer skills and proficient user of MS Office (Word, Excel)

  • Strong sense of critical thinking

  • Great analytical, presentation and report writing skills both in Greek & in English

  • Strong teamwork and communication skills with colleagues and clients

  • Commitment to providing high quality work and services and building client relationships

  • Willingness for continuous learning and development





What’s in it for you?


Pathways for career development



  • Work with colleagues and clients around the world on interesting and challenging work;

  • We provide internal career opportunities so you can take your career further within TMF;

  • Continuous development is supported through global learning opportunities from the TMF Business Academy





Making an impact



  • You’ll be helping us to make the world a simpler place to do business for our clients;

  • Through our corporate social responsibility programme, you’ll also be making a difference in the communities where we work;





A supportive environment



  • Strong feedback culture to help build an engaging workplace;

  • Our inclusive work environment allows you to work from our offices around the world, as well as from home, helping you find the right work-life balance to perform at your best



Advertised: 16 May 2024 GTB Daylight Time
Applications close: 30 Jun 2024 GTB Daylight Time



Πώς να εφαρμόσει

Για να υποβάλετε αίτηση για αυτήν την εργασία θα πρέπει να εξουσιοδοτήσετε στον ιστότοπό μας. Εάν δεν έχετε ακόμα λογαριασμό, εγγραφείτε.

Δημοσιεύστε ένα βιογραφικό

Παρόμοιες εργασίες

Α ΜΑΚΡΗΣ ΑΕ
Πλήρης απασχόληση Γεμάτη μέρα
Αντιπροσωπεία αυτοκινήτων στο Γαλάτσι ζητά νέο συνεργάτη για το τμήμα εγγυήσεων. Προσόντα : Γνώσεις μηχανοτρονικής οχημάτων, επιθυμητή επαγγελματική εμπειρία, απαραίτητη γνώση ηλεκτρονικών υπολογιστών, απαραίτητη γνώση αγγλικών, επαγγελματική συνέπεια και υπευθυνότητα, θέληση για μάθηση, πνεύμα συνεργασίας. Η εταιρεία προσφέρει : ικανοποιητικό...
Αθήνα
STA GE HELLAS ΑΕΒΕ
Πλήρης απασχόληση Γεμάτη μέρα
Ανώνυμη εταιρία βιομηχανικού κλάδου με έδρα στα δυτικά προάστεια της Αθήνας ζητά να προσλάβει υπάλληλο για Εμπορική Διαχείριση και Τιμολόγηση.Αν έχετε πελατοκεντρικό προσανατολισμό, γνωρίζετε από τιμολόγηση (εσωτερικού-ενδοκοινωτικά-τρίτων χωρών), αναλαμβάνετε συντονισμό δρομολογίων και απολαμβάνετε την επικοινωνία με πελάτες και συνεργάτες, στείλτε...
Αθήνα
Η εταιρεία Xlarge που δραστηριοποιείτε στον χώρο των σκαφών αναψυχής, ζητεί υπάλληλο για την θέση της γραμματείας - διεκπεραίωσης του εμπορικού της τμήματος.Αρμοδιότητες / ρόλος θέσης :Εφαρμογή της εμπορικής πολιτικής της εταιρείαςΔιαχείριση και διατήρηση του υφιστάμενου πελατολογίου της εταιρείας.Σύνταξη οικονομικών...
Αθήνα